خیلی از بچه های ضعیف تر از تو تونستند؛ پس چرا تو نتونی؟

یک داستان واقعی …

وقتی می خواهیم از موفقیت های بچه های کنکور سال پیش بگیم بچه ها معمولاً ایراد می گیرن که ای آقا، اینکه از اول خودش زرنگ بود و درس هاش خوب بوده، خب معلومه که رتبه خوبی میاره و جای خوبی قبول میشه.

 

 

 

 

 

 

حالا می خوام یک خاطره جالب از یکی از کنکوری هایی تعریف کنم که سطح درسیش مثل خیلی از بچه ها متوسط به پایین بود و خیلی می تونه بهتون کمک کنه:

 (نقل قول از استاد سعید کریمی؛ مدرس و مشاور تندخوانی و تند فهمی، روش های مدرن مطالعه؛ Study skills و یادگیری سریع؛ Accelerated learning و موفقیت تحصیلی در کنکور)

هیچ وقت یادم نمیره که این بچه چه کار عجیبی کرد و کجا هم قبول شد!!! اصلاً درس نمی خوند و تو سال کنکورش هی وقت تلف می کرد و از درس و کنکور هم فراری بود. پدر و مادرش دیگه شاکی شده بودند که این همه کتاب کنکور و کلاس و مشاور و هزینه، ولی دریغ از یک لحظه درس خوندن این بچه.

اوایل آبان ماه بود که یکی از دوستاش که خیلی هم با محبت و دلسوز بود به او توصیه کرده بود که یک جلسه تفریحانه سر کلاس تندخوانی و تندفهمی و روش های مطالعه مون حاضر بشه؛ شاید به قول خودش آدم شد و سر به راه!!!

این دوستش هنری که داشت این بود که به همه می گفت که فلان کلاس و فلان مشاور رو برین ولی خودش نمی رفت!

 بالأخره اومد و سر کلاس نشست؛ و وقتی کلاس تموم شد رفت و سر و کله اش هم دیگه پیدا نشد که نشد ولی هر چند وقت یک بار همین دوست وفادارش به دلیل آشنایی که با من داشت، زنگ می زد و برایش مشاوره می گرفت.

عید نوروز به توصیه دوستاش اومد تو طرح عیدانه و مطالعاتی مون. وقتی دیدمش از روی کنجکاوی ازش پرسیدم که چه خبر؟ چقدر خوندی؟

گفت: هیچی…!!!

گفتم پس چرا اینجایی؟

گفت: بچه ها گفتند بیایم اینجا،  منم باهاشون اومدم …

گفتم اومدی که چکار کنی؟

رفت تو فکر … با خودش کمی کلنجار رفت و گفت: من تا الآن هیچ درسی رو نخوندم و لای هیچ کتابی رو باز نکردم، خوب حیفه، شاید بتونم تو این 3 ماه و نیم تا کنکور یک کاری بکنم.

این حرفش جالب اومد برام!!!

شروع کرد به خوندن و هر روز که سری به بچه ها می زدم، می دیدم تو لاک خودشه و داره درسشو می خونه …

تا اینکه رسید به آزمون کنکور و بعدش هم اعلام نتایج کنکور تو مردادماه و انتخاب رشته. بچه ها همه برای انتخاب رشته اومده بودند. تو شلوغی و هیاهوی بچه ها چشمم به اون دوست وفادارش افتاد.

 بهش گفتم چکار کردی؟ رتبه ات چند شد؟

لبخند تلخی زد و گفت: اااای … نگین آقا!!!

بالأخره هر جور بود، راضی شد و کارنامه اش رو داد و دیدم شده 35،000

فقط تنها چیزی که ازش شنیدم این بود که با یک گلوی بغض کرده گفت: آقا انتخاب رشته کنم؟

تو راهرو یکی از مامان ها با بچه اش و کارنامه به دست اومد جلو و گفت:

سلام آقا… رتبه بچه ام به نظر شما خوب شده؟ کجا قبول میشه؟

نگاه کردم دیدم بعععله… خود خودشه، همونی که از نوروز شروع کرد. تو ذهنم گفتم: خب احتمالاً این هم مثل دوست وفادارش شده همون حدودا و حتی بدتر.

با ذهن شلوغم در اون شرایط و هیاهوی بچه ها، نگاه سریعی به کارنامه اش زدم و دیدم حدسم درسته!!! شده بود 35،000

عجب، این دو تا دوست رتبه شون چقدر شبیه هم شده بود!

گفتم بهشون که با این 35 هزار مثلاً احتمال قبول شدنت در …

که مادرش حرفم رو قطع کرد و گفت آقا دارین اشتباه می کنین!!!

35 هزار نشده بچه ام، شده 3 هزار و 500!!!

گفتم چی؟ نگاه دقیق تری به کارنامه اش کردم و دیدم آره درست میگن.

 آخه این بچه که درس نمی خوند چجوری شده 3500؟

بهش گفتم تا جایی که یادمه با کنکور قهر بودی و لای کتاب و درسا رو تا نوروز باز نکرده بودی؛ نکنه تقلب کردی؟

 گفت: نه به خدا آقا … هر چی بلد بودمو زدم تو کنکور.

چون موضوع برام جالب شده بود حواسم رو جمع کردم و گفتم واقعاً چکار کردی که تو این زمان کم تونستی به نسبت بقیه دوستات بهتر بشی؟

گفت که من  یک بار تو یکی از جلسات تندخوانی و تندفهمی و روش مطالعه شما شرکت کردم و یادمه که شما تو اون جلسه چند تکنیک رو تو خوندن تدریس می کردین و چون من هم تفریحی تو اون جلسه تون حاضر شده بودم، اصلاً گوش نمی کردم و هی حواسم پرت بود و فقط یکی از این تکنیک ها اتفاقی به گوشم خورد و همون رو از نوروز استفاده کردم. کار دیگه ای هم نکردم … و بلد هم نبودم که بخوام کار دیگه ای بکنم.

بهش گفتم اگه تو  تکنیک ها و شگردهای بیشتری رو تو تندخوانی و تندفهمی بلد بودی و زودتر هم شروع به درس خوندن می کردی رتبه ات به نظرت چند میشد؟

با اعتماد به نفس گفت: دقیق نمی دونم ولی فکر کنم زیر 1000

حرفش رو تأیید کردم، چون می دیدم خیلی از بچه ها تونسته بودند.

اونجا بود که بهش گفتم اگه اجازه بده از این به بعد داستانش رو برای بقیه بچه ها تعریف کنم تا کنکوری های بعدی به قدرت و معجزه تکنیک ها و شگردهای روش های تندخوانی و تندفهمی آشنا بشند و سریعاً اقدام کنند.

از این نوع بچه ها بسیار زیاد بودند که با یک تغییر در شیوه مطالعه و خوندن شون کولاک کردند و در کنکور درخشیدند و طعم بسیار شیرین موفقیت در کنکور رو چشیدند و ایمان دارم برای شما هم امکان پذیره.

باز هم یادآوری کنم که من در اینجا یک مثال از طیف بچه های با سطح درسی متوسط به پایین زدم تا باز هی بچه ها بهونه نیارن که ای آقا، اون درساش قوی بوده و معدلش بالا بوده و خیلی بچه زرنگ بوده ولی ما که اینجوری نیستیم و نمیشه و از این جور حرف ها…

 

بچه ها یادتون باشه که:

خیلی از بچه های ضعیف تر از تو تونستند؛ پس چرا تو نتونی؟ و مطمئناً می تونی …

 

رجوع شود به صفحه “معجزه تندخوانی و تندفهمی در کنکور”   <<<  کلیک کنید.

 نقل قول از استاد سعید کریمی؛ مدرس و مشاور تندخوانی و تند فهمی، روش های مدرن مطالعه؛ Study skills و یادگیری سریع؛ Accelerated learning و موفقیت تحصیلی در کنکور

 

 

لحظات تان عالی، امسال تان پربار

تیم آموزش، مشاوره و برنامه ریزی فرا ایده؛ یادینگ

کپی برداری از مطلب فوق با ذکر منبع بلا مانع است.

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست